Bipolar Bozukluk Nedir?

Literatürde önceleri manik-depresif psikoz olarak adlandırılan bu duygudurum bozukluğu, günümüz literatüründe bipolar duygulanım bozukluğu olarak geçmektedir. Bu bozuklukta çoğu zaman manik nöbetler ilk ataklar olarak görülmektedir. Tedavi edilmese bile bu nöbetler kendiliğinden 3-6 ay arasında geçebilmektedir. Depresyon ve mani nöbetleri sık tekrar ettiğinde kişinin sosyal hayatını olumsuz derecede aksatabilmektedir. Bir diğer nokta geçirilen nöbetler belirgin bir hasar bırakmamaktadır.

Tavsiye Bağlantı: Bipolar Bozukluk Belirtileri Nelerdir?

Bipolar Bozukluk Nedenleri Nelerdir?

Bipolar bozukluğun meydana gelmesinde genetik faktörlerin etkisi çok fazladır. Ayrıca bu nedenin dışında nörokimyasal dengesizlikler ve hipotalamik hipofiz adrenal eksenindeki anormallikler ile yaşanan bazı stresli olayların da manik ya da depresif nöbetleri hızlandırıcı şekilde etki ettiğini söylemek mümkündür.

Bipolar Bozukluk Tedavisi Nasıldır?

Psikodinamik terapide depresyonun bastırılan kayıp duyguları ve kızgınlıktan ortaya çıktığı düşünülmektedir. Bu yüzden hastalara bu çatışmayla ilgili iç görü kazandırmaya ve bastırılan kızgınlığın dışa vurulması için yüreklendirilmeye çalışılır.

Bilişsel-davranışçı terapide ise uyum bozan düşünce ve davranışlar değiştirilmeye çalışılır. Beck’in geliştirdiği bu terapide terapist , depresyondaki kişinin olaylar ve kendisi hakkındaki düşüncelerini değiştirmesi için kişiyi yüreklendirirken hastanın olumsuz düşüncelerine ters düşen örnekler vererek hastanın depresyona neden olan düşünceleri tanımasını ister. Daha sonra bu olumsuz düşünceleri ve inançları gözden geçirmesini ve bunların gerçekçi ve olumlu düşünceleri engellediğinin farkına varılması sağlanmaya çalışılmaktadır.

Genel olarak duygudurum bozukluklarının tedavisinde kullanılan ilaçlar ise şöyledir :
Tofranil Elavil, Parnate, Prozac, lityum bunlardan bazılarıdır.