Ana Sayfa / Genel / Anksiyete Bozukluğu Nedir?

Anksiyete Bozukluğu Nedir?

Tekrarlayan bir biçimde ve ısrarlı bir şekilde devam eden bu bozuklukta kişi sürekli tetikte bekleyiş gerginliği yaşar ve bilinmeyen ve ayırt edilemeyen bir kötülük duygusu şeklinde de söylenebilmektedir. Bunun dışında birçok fiziksel belirtiler de görülmektedir. Bunlar baş dönmesi, ağız kuruluğu, tüm vücudun soğukla kaplanması, titreme olabilir. Ayrı ayrı görülebildiği gibi bunların birleşimi de meydana gelebilir. Diğer önemli belirtileri ise ; mide rahatsızlığı, kalp çarpması ve yüz kızarmasıdır.

Tavsiye Bağlantı: Anksiyete Nedir?

Anksiyetenin Bozukluğunun Nedenleri Nelerdir?

Birçok görüşe göre kaygının nedenleri farklı olarak yorumlanmaktadır. Psikanalitik görüşe göre id ve ego arasındaki çatışmalar kaygıya neden olan bilinçdışı çatışmalardır. Kaynağı bilinçdışı olduğu için kişi,neden gerçekleştiğini bilmeden endişe ve sıkıntı durumu yaşar. Gerçek kaynağı olan cezalandırılmış id itkileriyle ilgili arzular ortada olmadığından kaygıdan kaçmanın yolu da yoktur.Kişi buna herhangi bir savunma geliştiremediğinden sürekli kaygılıdır.

Bilişsel davranışçı görüşe göre kaygı klasik koşullanma yoluyla öğrenilmektedir. Bu bakımından kaygının iç etkenlerle ilgisi yoktur.

Biyolojik görüşe göre kaygı bozukluğunun genetik etkenlere dayandığını öne sürmektedir. Buna göre anksiyete bozukluğu olan akrabalarında da görülme olasılığının yüksek olduğunu söylemişlerdir.

Anksiyete Bozukluğunun Belirtileri Nelerdir?

• Son 6 ayda kişi katılım gösterdiği etkinliklerle ilgili yoğun kaygı yaşar.
  • Kişi kaygıyı kontrol altına almakta zorlanmaktadır.
  • Kaygılı günlerde (sinirlilik, uyku sorunları ve kolayca bitkin düşme ) görülmesi
  • Belirtilerin klinik açıdan önemli bir rahatsızlık ya da işleyiş sorununa neden olması

Anksiyete Bozukluğu Tedavisi Nasıldır?

Anksiyete bozukluğunda en etkili tedavi yöntemi, psikoterapi yöntemlerinin ve destekleyici yöntemlerin beraber kullanılması ile gerçekleşmektedir. Bunun dışında içgörü destekleyici ve bilişsel davranışçı terapiler de anksiyete bozukluğunun tedavisinde kullanılmaktadır. Tüm bu yöntemler ilaçla tedavi dışındadır.İlaç kullanımı da bu bozukluğa yarar sağlamaktadır. Özellikle antidepresan ve anksiyolitik ilaçların fayda sağladığı görülmüştür. Fakat bu ilaçların kişiyi sersemletmesi ve bağlı hale getirmesi yüzünden bazı yan etkileri vardır.

Bu da var

Bipolar Bozukluk Nedir?

Literatürde önceleri manik-depresif psikoz olarak adlandırılan bu duygudurum bozukluğu, günümüz literatüründe bipolar duygulanım bozukluğu olarak …